Blog ini tempat dimana aku meluahkan apa sahaja yang berkaitan dengan dunia motor yang aku boleh katakan aku minat, segala pengalaman, pengetahuan berkaitan motor hanyalah daripada apa yang aku lalui, u may agree or disagree

Selasa, 10 November 2020

Berapa harga BMW GSA 1250 Adventure

 

harga bmw gsa 1250

Mari kita tengok berapa harga BMW GSA 1200 Adventure di Malaysia yang dijual oleh BMW Motorrad, mengikut harga yang dipaparkan dilaman web rasmi BMW motorad ialah RM 126,500.00 tidak termasuk cukai jalan dan insurance. 

Dengan kata lain kalau harga OTR dijangka dalam 130k++ untuk memiliki jentera idaman ini dan semoga satu hari nanti aku berjaya memilikinya. 

Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih

Apa-apapun kena tepuk poket juga kalau rasa mampu boleh ambil kalau tidak mampu boleh cari yang 2nd hand GSA 1200 dengan harga yang lebih mampu milik

Doakan aku supaya satu hari nanti, BMW GSA ini menjadi milik aku 

14 ulasan:

  1. rm130,000 buleh beli civic dah..tapi motor ni cun lg lah..tp tu lah syg duit oi minyak hitam nak tukar pun cari yg murah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. u pakai material fully kut tu yg mahal sikit

      Padam
    2. Minat masing2 berbeza bossku

      Padam
    3. Fully better lagi dari semi. Ada je brand yang fully tapi harga berbaloi. Takkan dah beli motor mahal2, minyak hitam pakai yang cikai2 punya.sayang enjin

      Padam
    4. Aku pun pakai minyak hitam brand2 yang dah lama kat pasaran. Dulu pernah pakai yang murah dalam rm20-rm30 tapi enjin aku jadi berat

      Padam
    5. @yusri ye tak ye jugak tapi motor biasa ni okay tak pakai fully

      Padam
    6. itulah tepuk dada tanya selera, kalau mampu tak masalah

      Padam
    7. @aleep better pakai branded sebab kita sedia maklum kualiti dia mcm mana, saya pakai shell dari dulu sbb dh selesa dh ngan dia

      Padam
    8. apa benefit yg awak ko dah rasa ngn shell?

      Padam
    9. paling obvious power la enjin, pastu waktu shifting gear tak ada masalah dan smooth ja

      Padam
  2. Kalau aku, memang aku beli je motor even range tu dah dapat kereta. Sebab aku kurang minat dengan kereta.

    BalasPadam
    Balasan
    1. motor ni best waktu rempuh jem,cepat aikit smpai rumah

      Padam
    2. sama lah hari2 kena lalui trafik jem sampai enjin dh wear out kdg2 tu smpai panas sebab sangkut kat situ dah berjam2.

      Padam
    3. try shell tgok sbb saya pakai sekarang tak ada masalah redah jem pun. saya pun try sbb uncle bengkel kata tu okay sbb review dia sndiri guna

      Padam