Blog ini tempat dimana aku meluahkan apa sahaja yang berkaitan dengan dunia motor yang aku boleh katakan aku minat, segala pengalaman, pengetahuan berkaitan motor hanyalah daripada apa yang aku lalui, u may agree or disagree

Khamis, 8 Februari 2018

Ride ke Hatyai dan Krabi 2018 dengan Z800

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Sempena sambutan ulangtahun perkahwinan aku yang ke 10 (ride 10th anniversary) aku telah merancang untuk menyambutnya di Krabi, Thailand dengan menaiki motor z800 aku bersama isteri yang tercinta.

Tarikh ride to hatyai dan krabi ialah pada 31 Januari 2018 hingga 03 Februari 2018

Tentatif program:

Day 1 (31 Januari 2018 - Rabu)

08.00 am - On the bike bermula dari Bandar Enstek

Route :

Bandar Enstek - Bukit Kayu Hitam
Bukit Kayu Hitam - Hatyai
Day 2 (01 Februari 2018 - Khamis)

09.00 am - On the bike dari Hatyai

Route :

Hatyai - Route 41 Phatthalung
Route 41 Phatthalung - Emerald Pool, Trang
Emerald Pool, Trang - Krabi Town

Day 3 (02 Februari 2018 - Jumaat)

REST DAY di Krabi, buat aktiviti island hopping dengan ambil pakej Phi Phi Island Tour

Day 4 (03 Februari 2018 - Sabtu)

09.00 am - On the bike dari Krabi Town

Route :

Krabi Town - Trang
Trang - Satun
Satun - Border Wang Kelian
Wang Kelian - Bandar Enstek

Ok ini adalah intro untuk entri ride ke hatyai dan krabi 2018 yang aku buat, nanti aku ceritakan detail setaip hari yang telah aku lalui sepanjang ride ke hatyai dan ride ke krabi.

Route 41 Phatthalung
Nanti aku update secara detail

1. Persiapan sebelum Ride ke Hatyai dan Krabi
2. Route yang dipilih
3. Penginapan semasa ride di Hatyai dan Krabi
4. Tempat yang dilawati sepanjang ride hatyai dan krabi
5. Lain-lain tentang ride to hatyai dan krabi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan